Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Meditációról általában

2010.06.20

Láma Ole Nydahl

A meditáció módszertanai talán formájukban eltérnek egymástól, de végső célja mindegyiknek megegyezik, azaz a nem-dualitás felismerése. Létezik sétáló, ülő, álló és fekvő meditáció. Igazából meditáció lehet minden, amit teszünk, bárhol, bármikor. A meditáció csak a szimpla Lét. Sokunknak, akik még csak kezdők vagyunk ezen az Ösvényen, még szükséges, hogy ragaszkodjunk az ülő meditáció bizonyos formáihoz, annak érdekében, hogy elérjük Igaz Természetünket, hogy megszabaduljunk a tudatlanság, az egocentrizmus és a rossz szokásaink felhőjétől, melyek a dualitáshoz kötnek minket. Azok a megvilágosodott lények, akik felismerték az Ego természetét és annak valamennyi megjelenési formáját, a szokásokat, melyek szenvedéseket teremtenek és a jó cselekedeteket, melyek békét és örömöt szereznek mások számára.

Láma Ole Nydahl

A buddhista meditáció mindössze két lépésből áll. Akár a felismerés, az erő vagy a test, a beszéd és tudat általi eggyé válás képességének útját követjük, akár egyszerű vagy pszichológiailag mélyreható módszereket alkalmazunk, mindegyik esetben előbb ráhangolódunk az elérendő tudatállapotra, majd lépésről lépésre megvalósítjuk azt. A tudatot számtalan módon lehet figyelmünk elkalandozása nélkül egy pontra irányítani. Ennek gyakorlásával bontakozik ki a bölcsesség, amely mindig is ott volt a tudatunkban. A buddhista meditációnak általában egyetlen célja van: erőfeszítés nélkül időzni abban, ami van. A tudat ugyanis csak így képes megismerni önmagát.

A meditáción keresztül megtapasztaljuk az időtlent, és meglátjuk, mi van a gondolatok  mögött és között. Élvezzük mindazt, amit tudatunk alkot, tud és ismer!

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.