Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Belső csend meditáció

2010.10.08

Ülj le kényelmesen egy székre.
Mindkét talpad érintse a padlót.
A gerincedet tartsd egyenesen, de lazán. Nyugodtan nekidőlhetsz a szék támlájának.
Oldd meg a ruhád öveit és pántjait.

A cipődet is leveheted, ha így kényelmesebb. Kezedet lazán engedd a combodra. Két tenyered fordítsd felfelé, hogy jelképesen kitárulj.
Képzelj lelki szemeid elé egy ragyogó fehér fényt, amely lassan köréd fonódik, és kitölti az aurádat.
Látod, milyen elevenen lüktet, milyen életerős és ragyogó?
Feloldja és megsemmisíti a teherként magaddal hurcolt negatívumokat és sötétséget. Szent, ragyogó fény, folyamatos védelmet biztosít számodra.
Elegendő rá gondolni, s máris a rendelkezésedre áll; bármikor elérhető.

Most hunyd be a szemedet, végy egy hosszú, mély lélegzetet. A lassú légzés egyértelműen jelzi a szervezetnek, hogy elengedheti magát. Lassíts légzésed ütemén, olyan ritmusban végy levegőt (zárt szájjal), mint elalvás előtt szoktál.
Közben kérd meg elmédet és érzelmeidet, hogy tartsanak össze, tartsanak veled mindabban, amit a következő napokra, hetekre elhatározol. Azaz a gondolataid és a szíved ellenállás nélkül működjenek együtt veled.

Tudatosítsd magadban, hogy a két talpad a padlóra simul.
Figyelj erre a tényre, amíg tökéletesen tudatában leszel, mintha ezekben a pillanatokban a talpad volna a legfontosabb testrészed. Közben ne gyorsíts a légzéseden!
Lélegezz tovább nyugodt ritmusban, lassan.
Érezd, miként lazul el a két talpad.
Érzed, amint az izmok egymás után kiengednek, megszűnik bennük a feszültség, s olyan lazák, mintha tehetetlen selyemzsinórkötegek lennének.
Ugyanezt az összpontosítás-lazítás módszert követve, lélegezz lassú ritmusban, kiegyensúlyozottan, s lazítsd ellenállástól mentesre mindkét bokádat, lábszáradat, vádlidat, térdedet, combodat. Magadban vagy halkan mondd ki a következő gondolatot: Minden lélegzetemmel oldódik bennem a feszültség, amelynek helyét lelkem gyógyító ereje veszi át.
A lábad már ellazult.

Folytasd a feneked, a medencéd, a szaporító és hasüregi szervek, a hasfal, a hát, a gerinc, a váll, a kar, a kéz és az ujjak lazításával.
Lazítsd el a bőrödet, az összes izmodat és inadat, s valamennyi belső szervedet.
Az erekről se feledkezz meg! Lazulj el úgy, mint egy rongybaba.
Kellemes, megnyugtató és gyógyhatású.

Ugye, érzed, milyen jó?

Csöndesen, leengedett vállal, lazán ülsz, egy szikrányi feszültség sincs már benned, helyét a szellemből, a lélekből és az istentől eredő energia és életerő tölti ki.
Folytasd a lazítást.
Lazítsd el a nyakadat, az álladat, az arcodat, az ajkadat, a nyelvedet, a lehunyva tartott szemhéjadat, a szemgolyódat, a szemöldöködet, a két füledet és a fejbőrödet.
A nyak és a fej tökéletes, részletes lazítása fontos, mert hihetetlenül sok feszültség képes összegyűlni e két testrészünkben.
Érzed, amint kellemesen elernyednek az izmaid, száműzted magadból a feszültséget, amelynek helyét betölti tudatosságod és szellemed ereje.
Nincs többé nyugtalanság, szorongás, nincsenek félelmek sem, nincs több negativitás.
Békésnek, nyugodtnak érzed magad, teljesen ellazultál.
Egészséges, nyitott, könnyű és éber vagy.
Körülötted még fényesebben ragyog a fehér fény.
Készen állsz Isten válaszainak meghallgatására, készen állsz szellemed felszabadítására, hogy figyelhessen, szabadon, félelem nélkül szárnyalhasson, és néhány futó pillantást vethessen a szent örökkévalóságból eredő jelekre.

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.